loading...

تجهیزات صنعتی

بازدید : 3
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 22:53

فلنج یا فلنچ یکی از قطعات پر کاربرد در صنعت می باشد که دارای مقطعی دایره ای شکب می باشد. به کمک فلنچ می توان قطعات مختلف صنعتی را با پیچ، مهره و یا گسکت به یکدیگر متصل کرد. فلنچ الکتروموتور یکی از مهمترین اجزای موجود در موتورهای الکتریکی است. فلنچ الکتروموتور قابلیت اتصال اجزای مختلف موتور را به یکدیگر دارد. برای اتصال قطعات مختلف به موتور باید از فلنچ الکتروموتور استفاده کرد زیرا این روش از جمله مطمئن ترین و سریع ترین روش برای اتصال است. خرید اینترنتی فلنچ الکتروموتور با برند های مختلف به صورت آنلاین در سایت کالاصنعتی فراهم شده است که به راحتی می توانید متناسب با نیاز خود فلنچ مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای آگاهی از قیمت فلنچ الکتروموتور با کارشناسان فروش در تماس باشید. انواع برندهای فلنچ الکتروموتور در سایت کالا صنعتی موجود است.

الکتروموتور فلنچ دار
کاربرد فلنچ الکتروموتور
کاربرد فلنچ الکتروموتور و به طور کلی فلنچ ها جداسازی قطعات از یکدیگر است. فلنچ الکتروموتور برای جداسازی قطعات مختلف موتور الکتریکی تهیه و تولید می شوند. فلنچ الکتروموتور از یک طرف به وسیله جوش دادن محکم شده و طرف دیگر آن به قطعه دوم متصل می شود. از دیگر کاربری های فلنچ الکتروموتور تغییر قطر یا تغییر مسیر است. البته از این مدل از فلنچ ها به طور عمومی در الکتروموتورها استفاده نمی شود. مواد سازنده فلنچ دینام می تواند متناسب با استانداردهای مختلف، متفاوت باشد. فولاد کربن آهنگری شده ASME 105B، فولاد کربن آهنگری شده ASME 181A، فولاد آلیاژی و فولادی ضد زنگ ASME 182A و فولاد آلیاژی آهنگری شده ASME 350A از جمله موادی هستند که در تولید فلنچ الکتروموتور استفاده می شود. فروش فلنچ معمولا با کمک استانداردها و رده بندی های کلی صورت می گیرد. فلنچ الکتروموتور متناسب با جنس، فشار و کاربرد به سه کلاس تقسیم می شود. این کلاس ها هر کدام دارای حداکثر فشار و دمای قابل تحمل هستند که متناسب با این خصوصیات خریدار می تواند محصول مورد نظر خود را انتخاب کند.

استاندارد ANSI B16.34
یکی از استانداردهای پر کاربرد در صنعت فلنج سازی است. در این رده از استاندارد فلنج سازی از فولاد و آلیاژهایی با کلاس 2500، 1500، 900، 600، 400، 300 و 150 استفاده می شود. در واقع اعداد ارائه شده حداکثر فشاری است که یک فلنچ می تواند تحمل کند. این میزان فشار معمولا در حداکثر دما ارائه می شود.

استاندارد ISO
یکی دیگر از استانداردهای بین المللی ساخت فلنچ است. این استاندارد برای فلنج های فولادی و آلیاژی ارائه می شود. نماد PN در این استاندارد نشان دهنده فشار اسمی قابل تحمل توسط فلنچ بر حسب بار است.

استاندارد API 6A-6B-6BX
یکی دیگر از استانداردهای مورد قبول برای ساخت فلنچ الکتروموتور است. فلنچ الکتروموتور که با این استاندارد ساخته می شود قابلیت تحمل فشار بیشتری نسبت به استاندارد ANSI است. کلاس فشاری فلنچ ها در این استاندارد به ترتیب 10000، 15000، 20000، 30000 و 50000 است.

فلنچ الکتروموتور
اطلاعات کاربردی درباره فلنچ الکتروموتور
در هنگام خرید آنلاین فلنچ الکتروموتور بهتر است به نوع آن توجه داشته باشید. فروش فلنچ در مغازه ها و سایت ها براساس نوع فلنچ انجام می گیرد و حتما باید نوع فلنچ مورد نظر خود را بدانید. فلنچ ها به طور کلی به 6 دسته زیر تقسیم می شوند.

فلنج کور
این مدل از فلنچ ها قابلیت استفاده در اکثر قطعات صنعتی را دارند. فلنچ کور بدون سوراخ است و برای مسدود کردن جریان در یک محیط کاربری دارد. فلنچ الکتروموتور در انتهای محفظه می تواند از نوع فلنچ کور باشد. از این مدل فلنچ برای کاربری هایی که فشار بالا در جریان است و تنش های شدیدی در آن وجود دارند، استفاده می شود.

فلنج نر و ماده
همانطور که از اسم این مدل از فلنچ ها پیداست، این فلنچ ها دارای یک مقطع برآمده و یک مقطع فرورفته هستند. طول برآمدگی و عمق فرو رفتگی بستگی به نوع کاربری فلنچ دارد. از این مدل از فلنچ ها معمولا در صنایع پتروشیمی، سیستم آبرسانی، صنعت نفت و گاز و لوله کشی ها استفاده می شود.

فلنچ ساده
این مدل از فلنچ الکتروموتور دارای طراحی ساده و بدون شیاری است. این فلنچ ها دارای مقاطع مختلف نیستند و معمولا سطح صافی دارند. از فلنچ ساده معمولا در کاربری هایی که فشار و دما پایین باشد استفاده می شود. این مدل از فلنچ الکتروموتور دارای قیمتی به صرفه است. مواد مورد استفاده در ساخت این فلنچ ها معمولا آهن، چدن، فولاد ضد زنگ و در برخی موارد پلی اتیلن است.

فلنج گلودار جوشی
این مدل از فلنچ ها دارای مقطعی مخروطی شکل هستند و به راحتی قابل تشخیص می باشند. از این مدل از فلنچ ها برای افزایش استحکام، مقاومت فشارهای بالا، دمای زیر صفر و حرارت های زیاد استفاده می شود. فلنچ الکتروموتور برای انتقال نیرو می تواند از این مدل فلنچ باشد.

فلنچ رزوه ای
مهمترین خصوصیت فلنچ رزوه ای قابلیت اتصال آن ها بدون نیاز به جوشکاری است. این فلنچ ها با استفاده از پیچ و مهره به قطعه متصل می شوند. از دیگر مزایای این فلنچ ها سایزبندی متنوع آن ها است. سیستم های گردش آب و سیستم های فاضلاب از جمله مهمترین کاربری های این فلنچ ها است. برای خرید فلنچ اصل بهتر است از نمایندگی فلنچ اقدام به خرید کنید.

فلنچ اسلیپ آن
این مدل از فلنچ ها معمولا به وسیله جوشکاری به قطعه متصل می شوند. سطح گردش و نوع جریان از جمله مهمترین معیارهایی است که باید در هنگام انتخاب این فلنچ در نظر داشت. فلنچ الکتروموتور متناسب با کاربری و نیاز اپراتور می تواند از نوع اسلیپ آن باشد.

فلنچ دینام

در هنگام خرید فلنچ الکتروموتور بهتر است به تابلو حک شده در انتهای فلنچ توجه کنید. در این تابلو معمولا نام تجاری فلنچ، سایز اسمی لوله، مقدار فشار قابل تحمل توسط فلنچ، شکل مقطع فلنچ، تعداد سوراخ ها، استاندارد ساخت، کد مربوط به عملیات حرارتی و مواد سازنده آن حک شده است. مهمترین پارامتر در این موارد مقدار فشار قابل تحمل توسط فلنچ است. این قطعات باید در برابر ضربه ها و سایش های شدید بین دو قطعه مقاومت خوبی داشته باشند. بسیاری از این پارامترها در نوع استاندارد طراحی فلنچ ارائه می شود.

ساخت فلنچ الکتروموتور
ساخت فلنچ الکتروموتور معمولا شامل 6 مرحله است. این مراحل عبارتند از :

برش
حرارت دهی
قالب دهی
تمیز کاری و بازرسی قطعه
ماشین کاری
عملیات حرارتی
البته فلنچ های خاص دارای مراحل به مراتب بیشتری هستند. با توجه به حساسیت طراحی فلنچ الکتروموتور روش برش و قالب دهی اهمیت بالاتری دارد. در مرحله بازرسی فلنچ الکتروموتور بررسی می شود تا کوچکترین ترک یا زائده ای بر روی قطعه وجود نداشته باشد. در قسمت ماشین کاری نیز قطعه به شکل مناسبی سیقل خورده تا در مرحله بعد عملیات حرارتی متناسب با کاربرد قطعه بر روی آن صورت گیرد.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/99/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D9%81%D9%84%D9%86%DA%86-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1

بازدید : 6
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 22:32

رولبرینگ ها (یا رولر برینگ) نوعی یاتاقان غلطشی هستند که با غلطش حرکت دو قطعه در حال چرخش را آسان و اصطکاک را کاهش میدهند. ساچمه در رولبرینگ ها خطی بوده و رولبرینگ ها میتوانند فشار بالای شعاعی را تحمل کنند و در کاربردهای سنگین به کار می روند. در ادامه به معرفی انواع رولبرینگ و کاربردهای آنها میپردازیم.

انواع رولبرینگ
رولبرینگ ها به 4 دسته کلی تقسیم می شوند که عبارت اند از:

رولبرینگ استوانه ای
رولبرینگ سوزنی
رولبرینگ مخروطی
رولبرینگ کروی
در ادامه به بررسی مختصری از انواع رولبرینگ ها میپردازیم.

همانطور که گفته شد رولبرینگ ها به 4 دسته تقسیم می شوند که از نظر طراحی، میزان تحمل بار، نوع تحمیل بار و ابعادی با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه به معرفی مختصری از این رولبرینگ ها میپردازیم. شما می توانید با مراجعه به گروه محصول هر یک از این رولبرینگ ها اطلاعات جامع و کاملی در خصوص رولبرینگ، کسب کنید.

رولبرینگ استوانه ای
رولبرینگ استوانه ای

این رولبرینگ ها بیشترین محبوبیت را در بین انواع رولبرینگ ها دارند. رولبرینگ استوانه ای در کاربرد هایی با بار شعاعی و سرعت بالا بسیار مناسب است. از دیگر ویژگی های رولبرینگ استوانه ای می توان به ظرفیت حمل بالا، اصطکاک کم، عمر طولانی و قابلیت تفکیک پذیری اشاره کرد. رولبرینگ های استوانه ای در چهار سری NU، N، NJ و NUP تولید می شوند.

ویژگی ها موارد مصرف رولبرینگ استوانه ای
طول عمر بالا به دلیل مقاومت در برابر ضربه و خوردگی تجهیزات دوار مانند پمپ، کمپرسور و فن
قدرت تحمل زیاد بارهای شعاعی و سرعت های بالا

صنایع دریایی و کشتی سازی
قدرت تحمل کم در برابر ناترازی ها و بارهای محوری
گیربکس های بزرگ
ناهمراستایی های شفت بایستی کاملا برطرف گردد. صنایع نفت و پتروشیمی
رولبرینگ سوزنی
رولبرینگ سوزنی

ساخت رولبرینگ سوزنی در انحصار شرکت INA میباشد. در سایر شرکت‌ها تحت لیسانس ساخته می‌شود و یا شرکت INA ساخته و با نام دیگر شرکت ها بسته بندی میکند. رولبرینگ سوزنی در استانداردهای شماره فنی، جایگاهی ندارد و در کاتالوگ ها در مورد جایگاه شماره فنی این رولبرینگ بحثی نشده است. این به آن معنا است که بر اساس استاندارد و شاخص جهانی، رولبرینگ های سوزنی به عنوان یک جایگاه جداگانه شناخته نمی‌شوند و این رولبرینگ در خانواده رولبرینگ های استوانه ای تعریف می‌شود و شماره فنی آن هم با N شروع میشود. این رولبرینگ به دلیل طول بلندی که عناصر غلتانش دارند، وسط رینگ خارجی آن یک شیار روانکاری وجود دارد که می‌تواند با یک یا چند سوراخ گریس را از بیرون به مرکز رولر انتقال دهد تا همیشه رولر در معرض گریس قرار داشته باشد. این رولبرینگ را معمولاً با پسوندهای W معرفی می کنند که این نشان می دهد که دارای راه روانکاری با یک یا چند سوراخ است.

ویژگی ها موارد مصرف رولبرینگ سوزنی
حجم و وزن کم صنایع مواد غذایی
تحمل بار شعاعی سنگین

صنایع پزشکی
تحمل سرعت های بالا
صنایع حمل و نقل
در برابر ناترازی ها و بارهای محوری بسیار ضعیف هستند. صنایع نفت و نیروگاه ها
رولبرینگ مخروطی
رولبرینگ مخروطی

عملکرد رولبرینگ مخروطی همانند بلبرینگ تماس زاویه ای است و می تواند بارهای شعاعی و محوری را به صورت همزمان تحمل کند. در رولبرینگ مخروطی هرچه زاویه میان دو رینگ بیشتر باشد، رولبرینگ بار محوری بیشتری را می تواند تحمل کند. رولبرینگ مخروطی به صورت نصب دوتایی نیز مورد استفاده قرار میگیرند. زمانی که بار زیاد باشد و 1 رولبرینگ به تنهایی قادر به تحمل بار نباشد، می توان از دو رولبرینگ در کنار هم به صورت رو در رو، پشت به پشت و پشت سر هم استفاده کرد.

ویژگی ها موارد مصرف رولبرینگ مخروطی
قدرت تحمل زیاد در برابر فشار بارهای شعاعی و محوری از یک جهت ماشین آلات صنعتی مانند مانند پمپ، کمپرسور و هواکش
قدرت مناسب در برابر تحمل سرعت

خودرو و تجهیزات آن
نصب و گریس کاری آسان
گیربکس های کوچک و بزرگ
ناهمراستایی های شفت بایستی کاملا برطرف گردد. صنایع حمل و نقل مانند ریل ها
رولبرینگ کروی
رولبرینگ کروی

این رولبرینگ ها مانند بلبرینگ های خود تنظیم عمل می کنند. رولبرینگ کروی یا بشکه ای می تواند بارهای لحظه ای را به خوبی تحمل کنند و ناهمترازی های شفت را نیز در خود جای دهد. رولبرینگ کروی در طرح های متفاوت و با قفسه های مختلفی تولید می شود.

ویژگی ها موارد مصرف رولبرینگ کروی
تحمل بارهای شعاعی سنگین توربین های بادی
بهتر است در سرعت های بالا و بارهای محوری با احتیاط استفاده شود.

ماشین آلات معدنی
نصب و گریس کاری آسان
کارخانجات تولید فولاد و سیمان
قادر به تحمل و رفع ناهمراستایی و ناترازی های شفت صنایع دریایی و کشتی
قیمت رولبرینگ
عوامل متعددی بر قیمت رولبرینگ تاثیر گذار هستند. از مهم ترین این عوامل می توان به نوع ، ابعاد و برند رولبرینگ اشاره کرد. در رولبرینگ ها هر چه ابعاد رولبرینگ بزرگتر باشد قیمت بالاتری نیز دارد. مهم ترین و تاثیر گذار ترین عامل بر قیمت رولبرینگ برند آن است. رولبرینگ های موجود در بازار ایران در برند ها و با قیمت های متفاوت ارائه می شوند. به صورت کلی این برند ها به سه دسته چینی، ژاپنی و اروپایی تقسیم می شوند که قیمت رولبرینگ های اروپایی همانند کیفیت آن ها بالاتر از سری ژاپنی و چینی آن است.

خرید رولبرینگ
برای خرید یک رولبرینگ باید نکاتی رو مورد بررسی قرار داد. برخی از این نکات در ادامه آورده شده اند که عبارت اند از:

نوع رولبرینگ: با توجه به کاربرد دستگاه و بارهایی که به رولبرینگ وارد می شود باید نوع مناسب بلبرینگ انتخاب شود.
ابعاد: بعد از انتخاب نوع رولبرینگ ابعاد آن اهمیت دارد. باید مشخص شود برای دستگاه رولبرینگ با چه ابعادی نظیر قطر داخلی، قطر خارجی و ضخامت نیاز است.
سرعت دوران: رولبرینگ ها برای نیاز برای سرعت دوران بالا طراحی می شوند که با مکانیزم منحصر فردی عمل میکنند. اصطلاحاً به این رولبرینگ ها، رولبرینگ های دور بالا می گویند.
ویژگی خاص: یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار بر خرید رولبرینگ شرایط محیط کار است. برای مثال بعضی اوقات رولبرینگ در محیط های مرطوب کار میکند که در این صورت باید از رولبرینگ های آب بندی شده با آب بند پلاستیکی استفاده کرد.
برند: پس از انتخاب کامل نوع رولبرینگ ابعاد و مشخصات منحصر به فرد رولبرینگ نوبت به انتخاب برند بلبرینگ می رسد. در بازار ایران بلبرینگ ها در برند ها و با کیفیت های متفاوتی ارائه می شوند. در ادامه به بررسی انواع برند های رولبرینگ در ایران پرداخته می شود.
همچنین در بسیاری از مواقع قرار است رولبرینگ جدید خریداری شده و جایگزین رولبرینگ قبلی شود. بر روی تمامی رولبرینگ ها کدی حک شده که تمامی مشخصات گفته شده را در بر میگیرد. با ارائه این کد به کارشناسان فروش کالا صنعتی شما می توانید به راحتی خرید خود را انجام دهید.

برندهای رولبرینگ
رولبرینگ ها در برند ها با کیفیت های متفاوتی تولید می شوند. همانطور که گفته شد برند های رولبرینگ ها به سه دسته چینی، ژاپنی و اروپایی تقسیم می شوند. با کیفیت ترین برند های رولبرینگ، برند های اروپایی مانند SKF و FAG هستند. بعد از برند های اروپایی، برند های ژاپنی مانند NACHI، KOYO و NTN کیفیت بالاتری دارند. برند های ژاپنی به عنوان رولبرینگ های اقتصادی شناخته می شوند و در عین حال که کیفیت مناسبی دارند، از قیمت مناسب تری نسبت به رولبرینگ های اروپایی برخوردار هستند. کمترین قیمت در میان برند های رولبرینگ سازی را برند های چینی دارند. رولبرینگ های چینی برای کاربردهایی که سنگین نیستند و فشار زیادی به رولبرینگ وارد نمی شوند مناسب هستند.

رولبرینگ ها همانند بلبرینگ ها یکی از قطعات اصلی در صنعت و دستگاه ها صنعتی است که اهمیت بسیاری دارد و باعث کاهش اصطکاک و افزایش بازده در دستگاه های دوار می شود. در اینجا متوجه شدیم رولبرینگ ها به 4 دسته استوانه ای، سوزنی، مخروطی و کف گرد تقسیم می شوند. هنگام خرید رولبرینگ علاوه بر توجه به نکاتی مانند نوع رولبرینگ ابعاد و ویژگی های خاص آن، باید مطمئن شوید رولبرینگ اصلی خریداری میکنید. شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگترین عرضه کننده انواع قطعاتی صنعتی، انواع رولبرینگ ها را در ابعاد متفاوت و به صورت اصلی به مشتریان خود ارائه میدهد. جهت دریافت مشاوره فنی رایگان، استعلام قیمت و خرید بلبرینگ، با کارشناسان فنی ما در تماس باشید.

تفاوت رولبرینگ با بلبرینگ
تفاوت رولبرینگ و بلبرینگ

به طور کلی رولبرینگ ها و بلبرینگ هر دو یاتاقان غلتشی هستند اما این دو چه تفاوتی دارند و هر کدام برای چه کاربردی مناسب میباشد سوالی است همواره میان مشتریان وجود داشته است. تفاوت اصلی رولبرینگ با بلبرینگ همانطور که از نام آن ها پیدا است، عناصر غلتان آن ها می باشد. عناصر غلتان در بلبرینگ ها به صورت کروی است در حالی که رولبرینگ ها عناصر غلتان رولر مانند دارند. دیگر تفاوت رولبرینگ با بلبرینگ در نوع باری است که تحمل می کند. با در نظر گرفتن میزان تحمل بار برای رولبرینگ و بلبرینگ ها که در کاتالوگ ها آورده شده است، بلبرینگ ها به عنوان یاتاقان های محوری و رولبرینگ ها به عنوان یاتاقان های شعاعی شناخته می شوند. در واقع رولبرینگ ها بهتر از بلبرینگ ها می توانند بارهای شعاعی را تحمل کنند. البته باید گفت سخن قبلی به این معنا نیست که رولبرینگ ها نمی توانند بارهای محوری را تحمل کنند ولی نسبت به بارهای شعاعی تحمل کمتری دارند.

کالاصنعتی

بازدید : 11
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 7:09

کارخانجات سازنده پمپ از منحنی های عملکرد به منظور گزینش بدنه و پوسته انواع پمپ ، تعیین نمودن سرعت مورد نیاز ما در عملیات ، اندازه پروانه پمپ و همینطور محرک برای پمپی که حداقل مصرف قدرت را داشته باشد، استفاده می نمایند. برای دریافت مشخصات فنی و قیمت پمپ با کارشناسان فروش در تماس باشید.

از بررسی منحنی های عملکرد چه نتایجی حاصل شده است ؟
روی منحنی های عملکرد بررسی هایی انجام شده و نتیجه ای که کسب گردیده این بوده که پمپی که دارای پروانه ای با قطر مشخص و معین است، چه مقدار ظرفیت و تغییر فشاری را تولید می کند. همچنین با مشاهده منحنی های عملکرد متوجه می شویم دور و سرعت محور پمپ کاهش یابد، ارتفاعی که انواع پمپ تولید می کند در گنجایش مشخص کمتر می باشد.

از بررسی منحنی های عملکرد پمپ چه نتایجی حاصل شده است ؟
روی منحنی های عملکرد بررسی هایی انجام شده و نتیجه ای که کسب گردیده این بوده که پمپی که دارای پروانه ای با قطر مشخص و معین است ، چه مقدار ظرفیت و تغییر فشاری را تولید می کند . همچنین با مشاهده منحنی های عملکرد متوجه می شویم دور و سرعت محور پمپ کاهش یابد ، ارتفاعی که انواع پمپ تولید می کند در گنجایش مشخص کمتر می باشد .

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/61/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%86%D8%AD%D9%86%DB%8C-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D9%BE%D9%85%D9%BE

بازدید : 9
شنبه 22 ارديبهشت 1403 زمان : 20:48

الکتروموتور چینی از جمله محبوب‌ترین الکتروموتورهای موجود در بازار ایران بوده و برای تأمین نیروی مکانیکی طیف وسیعی از صنایع به کار می‌رود. این موتورها در دو نوع تک‌فاز و سه‌فاز تولید شده و مشخصات فنی مختلفی دارند. علی‌رغم پیشرفت‌های بسیار زیاد شرکت‌های ایرانی در زمینه تولید الکتروموتور، همچنان موتورهای چینی (مخصوصاً توان‌های پایین آن‌ها)، از پرفروش‌ترین انواع الکتروموتور به شمار می‌روند. وب‌سایت کالا صنعتی تأمین‌کننده معتبرترین برندهای الکتروموتور چینی، ایرانی و اروپایی بوده و انواع این محصولات را با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش ارائه می‌نماید. برای دریافت لیست قیمت الکتروموتور چینی، از طریق شماره‌تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۴۳۰۰ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

الکتروموتور چینی

خرید الکتروموتور چینی
الکتروموتورهای چینی با برندها و مشخصات فنی بسیار متنوعی به ایران عرضه می‌شوند؛ باتوجه‌به این موضوع، شناخت برندهای معتبر و انتخاب موتور مناسب برای هر کاربرد، یکی از چالش‌های مصرف‌کنندگان این تجهیزات است. هنگام خرید الکتروموتور چینی باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید؛ از جمله:

کاربرد: ابتدا باید کاربرد موردنظر مشخص شود و بر اساس آن نوع موتور و مشخصات فنی موردنیاز را تعیین نمایید.
نوع موتور: به‌طورکلی انواع الکتروموتور چینی را بر اساس نوع جریان ورودی به دو دسته AC (جریان متناوب) و DC (جریان مستقیم) تقسیم می‌کنند.
تعداد فاز: موتور چینی AC به دو دسته الکتروموتور سه‌فاز و تک‌فاز تقسیم‌بندی می‌شود. موتورهای سه‌فاز معمولاً بازه توان گسترده‌تری نسبت به تک‌فاز دارند.
ولتاژ و فرکانس: هر موتور برای کار با ولتاژ و فرکانس خاصی طراحی شده که توسط شرکت سازنده در پلاک یا کاتالوگ محصول مشخص می‌شود.
توان خروجی: توان یا قدرت الکتروموتور چینی بر حسب کیلووات یا اسب بخار بیان می‌شود. بازه توان موتورهای هر برند متفاوت است. معمولاً بازه توان انواع الکتروموتور تک‌فاز و سه‌فاز چینی بین 0.09 تا 450 کیلووات است.
دور خروجی: الکتروموتورهای چینی به‌صورت 2 پل، 4 پل، 6 پل و 8 پل تولید می‌شود؛ سرعت خروجی این موتورها به ترتیب 3000، 1500، 1000 و 750 دور بر دقیقه (RPM) است.
ابعاد بدنه (فریم): سایز فریم موتور روی پلاک یا در کاتالوگ محصول ذکر شده است و نشان‌دهنده ابعاد فیزیکی موتور است.
موقعیت و نحوه نصب: به‌طورکلی نحوه نصب موتورهای چینی به‌وسیله پایه یا فلنج است؛ همچنین می‌توان موتورها را در موقعیت‌های مختلفی نصب کرد که در کاتالوگ هر برند مشخص شده است.
درجه حفاظتی: درجه حفاظتی موتور که با IP نمایش داده می‌شود، بیانگر میزان مقاومت موتور در برابر نفوذ آب و گردوغبار است.
کلاس حرارتی: کلاس حرارتی مشخص‌کننده میزان مقاومت عایق‌های سیم‌پیچ است. اگر موتور در دمایی بالاتر از کلاس حرارتی کار کند، سیم‌پیچ‌های آن آسیب می‌بینند.
جنس پوسته: انواع الکتروموتور چینی با دو پوسته آلومینیومی و چدنی تولید می‌شوند؛ پوسته‌های چدنی برای توان‌های بالاتر و کاربردهای سنگین‌تر و پوسته‌های آلومینیومی برای توان‌های پایین استفاده می‌شوند.
جنس سیم‌پیچ: سیم‌پیچ‌های موتور چینی می‌تواند مسی یا آلومینیومی باشد. سیم‌پیچ‌های مسی کیفیت بالاتر و به همان نسبت قیمت بیشتری دارند. اگر به دنبال خرید الکتروموتور چینی باکیفیت هستید، حتماً از مسی بودن سیم‌پیچ‌های آن اطمینان حاصل نمایید.
برند سازنده: محصولات هر برند با مشخصات فنی و خدمات پس از فروش خاصی ارائه می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم برای کاربردهای سنگین که نیاز به موتورهای توان بالا دارند، برندهای کاجیلی، جیلیم و ارسم را خریداری نمایید؛ اما اگر دستگاه ساز هستید و موتورهای توان پایین‌تر نیاز دارید، می‌توانید از برندهای استریم و ایده‌آل استفاده کنید که قیمت کمتری دارند.
موارد گفته شده، مهم‌ترین مشخصاتی است که هنگام خرید الکتروموتور چینی باید در نظر بگیرید؛ بااین‌حال، در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید تا از مشاوره فنی و بازرگانی رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

قیمت الکتروموتور چینی
قیمت الکتروموتور چینی معمولاً در اثر دو عامل توان و جنس پوسته تغییر می‌کند. علاوه‌ بر این، کیفیت موتور و اعتبار تولیدکننده آن نیز رابطه مستقیمی با قیمت دارد. همان‌طور که قبلاً گفتیم، برای کاربردهای سنگین مانند همزن‌ها، آسیاب‌ها، خردکن و ... که نیاز به توان بالا دارند، موتورهای کاجیلی، جلیم و ارسم گوانگلو پیشنهاد می‌شود. البته محصولات این برندها قیمت بالاتری نسبت به دیگر موتورهای چینی دارند، اما کیفیت و راندمان بسیار بالایی برای مصارف سنگین ارائه می‌دهند.

سایر برندها مانند استریم و JMCO نیز کیفیت قابل‌قبول و قیمت مناسب‌تری داشته و در صنایعی مانند دستگاه‌های بسته‌بندی، صنایع غذایی، بالابرها و ... به‌کار می‌روند. کمترین قیمت الکتروموتور چینی مربوط به برندهای ایده‌آل و ایمپکس می‌شود که معمولاً توسط دستگاه‌سازان مورداستفاده قرار می‌گیرند.

انواع الکتروموتور چینی
انواع الکتروموتور چینی قابل سفارش در کالا صنعتی عبارت‌اند از:

الکتروموتور کاجیلی (KAIJIELI)
الکتروموتور جیلیم (JLEM)
الکتروموتور ارسم (ERCEM GUANGLU)
الکتروموتور استریم (STREAM)
الکتروموتور ایده آل (IDEAL)
الکتروموتور جی ام کو (J.M.Co)
الکتروموتور ایمپکس (IMPEX)
برندهای الکتروموتور چینی

الکتروموتور کاجیلی

برند کاجیلی یا کایجیلی (KAIJIELI) یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین انواع الکتروموتور چینی در ایران است. الکتروموتورهای کاجیلی در دو نوع تک‌فاز و سه‌فاز ارائه می‌شود. از جمله ویژگی‌های الکتروموتور کاجیلی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

بازه توان 0.06 تا 315 کیلووات
تک‌فاز و سه‌فاز
چهار سرعت 750 دور، 1000 دور، 1500 دور و 3000 دور بر دقیقه
درجه حفاظتی IP54 و IP55
کلاس بهره وری IE1
کلاس عایق حرارتی F
کاجیلی یکی از معدود شرکت‌هایی است که الکتروموتورهای تک‌فاز با توان ۴ و ۵ اسب بخار تولید می‌نماید.
الکتروموتور کاجیلی

الکتروموتور جیلیم

الکتروموتور جلیم که با نام جی‌لیم (JLEM) نیز شناخته می‌شود، یکی از معروف ترین و محبوب ترین برندهای الکتروموتور چینی در تمام دنیا است که به بیش از 80 کشور دنیا صادر می‌شود. این موتورها از نظر کیفیت مورد تأیید بسیاری از سازمان‌های جهانی بوده و مطابق با استانداردهای جهانی در حوزه‌ی ساخت الکتروموتور تولید می‌شوند. برخی از مشخصات موتورهای جیلیم عبارت‌اند از:

توان: از 7.5 تا 450 کیلووات
فقط موتور سه‌فاز
پوسته چدن
چهار سرعت 750 دور، 1000 دور، 1500 دور و 3000 دور بر دقیقه
برای دریافت لیست قیمت الکتروموتور چینی جلیم با ما در تماس باشید.

الکتروموتور جلیم

الکتروموتور ارسم گوانگلو

الکتروموتور ارسم گوانگلو یکی دیگر از موتورهای باکیفیت چینی است؛ توجه‌داشته‌باشید که موتورهای زیادی با نام گوانلو عرضه می‌شوند و به نام تجاری موتور ارسم گوانگلو دقت‌کنید. برخی از مشخصات الکتروموتور ارسم عبارت‌اند از:

توان: 0.09 تا 400 کیلووات
تک‌فاز و سه‌فاز
چهار سرعت 750 دور، 1000 دور، 1500 دور و 3000 دور بر دقیقه
پوسته آلومینیوم و چدن
الکتروموتور ارسم گوانگلو به‌سفارش شرکت جهان موتور در چین تولید می‌شوند و توسط نمایندگی‌های این شرکت از جمله کالا صنعتی به‌ فروش می‌رسد.

الکتروموتور ارسم

الکتروموتور استریم

الکتروموتور استریم یکی دیگر از برندهای الکتروموتور چینی موجود در ایران است. این شرکت یکی از تولیدکنندگان بزرگ دینام در چین بوده و شرکت دیزل‌ساز واردکننده آن‌ها به ایران است. وب‌سایت کالا صنعتی به‌عنوان نمایندگی شرکت دیزل‌ساز تمامی موتورهای استریم را با قیمت نمایندگی به فروش می‌رساند.

مشخصات الکتروموتور استریم عبارت‌اند از:

توان: 0.37 تا 200 کیلووات
تک‌فاز و سه‌فاز
پوسته فقط چدن
سه سرعت 1000 دور، 1500 دور و 3000 دور بر دقیقه

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/291/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C

بازدید : 10
شنبه 22 ارديبهشت 1403 زمان : 13:24

اینورترهای دلتا دارای یک سیستم تشخیص خطای جامع هستند که شامل چندین هشدار و پیام خطا می باشد؛ به این صورت که پس از شناسایی یک خطا، عملکردهای حفاظتی مربوطه فعال خواهند شد. خطاهای زیر همانطور که در صفحه کلید دیجیتال (کی پد) درایو نشان داده شده است. برای آشنایی شما قرار داده شده است. چهار خطای آخر را می توان از صفحه کلید دیجیتال یا دیگر راه های ارتباطاتی اینورتر مشاهده کرد.

توجه : خطاها را می توان با یک reset از کی پد یا ترمینال ورودی پاک کرد.

اینورتر دلتا

محصولات پیشنهادی:قیمت اینورتر دلتا
خطا های اینورتر دلتا و راه حل آن ها
نام خطا توصیف خطا اقدامات اصلاحی
او سی Over current
(افزایش غیر طبیعی جریان) 1. بررسی کنید که آیا توان موتور با توان خروجی درایو مطابقت دارد یا خیر.
2. اتصالات سیم کشی به U، V، W را برای اتصال کوتاه احتمالی بررسی کنید.
3. اتصالات سیم کشی بین درایو و موتور را برای اتصال کوتاه احتمالی و همچنین به زمین بررسی کنید.
4. تماس های شل بین درایو و موتور را بررسی کنید.
5. زمان شتاب (ACC) را افزایش دهید.
6. احتمال بارگذاری بیش از حد در موتور را بررسی کنید.
7. اگر پس از رفع اتصال کوتاه و بررسی سایر نقاط بالا، هنگام کار کردن درایو همچنان شرایط غیرعادی وجود داشت، باید به سازنده ارسال شود.
او سی سی IGBT protection
(حفاظت IGBT)
او یو Over voltage
(ولتاژ باس DC از حداکثر مقدار مجاز خود فراتر رفته است.) 1. بررسی کنید که آیا ولتاژ ورودی در محدوده ولتاژ نامی ورودی درایو قرار دارد یا خیر.
2. تغییرات ولتاژ احتمالی را بررسی کنید.
3. اضافه ولتاژ باس DC نیز ممکن است در اثر بازسازی موتور ایجاد شود. یا Decel را افزایش دهید. یا یک مقاومت ترمز اختیاری (و واحد ترمز) اضافه کنید.
4. بررسی کنید که آیا قدرت ترمز مورد نیاز در محدوده تعیین شده است یا خیر.
او اچ Overheating
(افزایش زیاد دمای اینورتر) 1. اطمینان حاصل کنید که دمای محیط در محدوده دمایی مشخص شده قرار می گیرد.
2. مطمئن شوید که سوراخ های تهویه مسدود نشده باشند.
3. هر گونه جسم خارجی را از هیت سینک ها خارج کنید و احتمال کثیف بودن پره های هیت سینک را بررسی کنید.
4. فن را بررسی کرده و آن را تمیز کنید.
5. فضای کافی برای تهویه مناسب فراهم کنید.
ال یو Low voltage
(ولتاژ باس DC به زیر مقدار حداقل خود رسیده است.) 1. بررسی کنید که آیا ولتاژ ورودی در محدوده ولتاژ ورودی نامی درایو AC قرار دارد یا خیر.
2. بار غیرعادی در موتور را بررسی کنید.
3. سیم کشی صحیح برق ورودی به R-S-T (برای مدل های 3 فاز) بدون افت فاز را بررسی کنید.
او ال Overload
(اضافه بار خروجی)
توجه: درایو موتور AC می تواند تا 150 درصد جریان نامی را حداکثر به مدت 60 ثانیه تحمل کند. 1. بررسی کنید که آیا موتور بیش از حد زیر بار رفته است یا خیر.
2. تنظیم جبران گشتاور را در پارامتر 7- 02 کاهش دهید.
3. از مدل درایو موتور AC با قدرت بالاتر بعدی استفاده کنید.
او ال 1 Overload 1
(خطای اضافه بار الکترونیکی داخلی) 1. اضافه بار احتمالی موتور را بررسی کنید.
2. تنظیمات اضافه بار حرارتی الکترونیکی را بررسی کنید.
3. از موتور با قدرت بالاتر استفاده کنید.
4. سطح جریان را کاهش دهید تا جریان خروجی درایو از مقدار تعیین شده توسط جریان نامی موتور پارامتر 7-00 تجاوز نکند.
او ال 2 Overload 2
(اضافه بار موتور) 1. بار موتور را کاهش دهید.
2. تنظیم تشخیص بیش از حد گشتاور را روی یک تنظیم مناسب تنظیم کنید (پارامتر 06-03 تا پارامتر 06-05).
اچ پی لف 1

اچ پی اف 2

اچ پی لف 3

اچ پی اف 4

خطای سخت افزاری GFF
CC (current clamp)
خطای سخت افزاری OC
خطای سخت افزاری OV به تنظیمات کارخانه برگردید.
سی ای خطای ارتباطی 1. اتصال RS485 بین درایو و RS485 Master را از نظر شل بودن سیم ها و سیم کشی برای اصلاح پین ها بررسی کنید.
2. بررسی کنید که آیا پروتکل ارتباطی، آدرس، سرعت انتقال و غیره به درستی تنظیم شده است یا خیر.
او سی ای Over-current during acceleration
(جریان بیش از حد در هنگام شتاب) 1. اتصال کوتاه در خروجی موتور: عایق احتمالی ضعیف در خطوط خروجی را بررسی کنید.
2. افزایش بیش از حد گشتاور: تنظیم جبران گشتاور را در پارامتر 7-02 کاهش دهید.
3. زمان شتاب خیلی کوتاه: زمان شتاب را افزایش دهید.
4. قدرت خروجی درایو خیلی کم است: درایو را با مدلی با توان بالاتر جایگزین کنید.
او سی دی Over-current during deceleration
(جریان بیش از حد در هنگام کاهش سرعت) 1. اتصال کوتاه در خروجی موتور: عایق احتمالی ضعیف در خط خروجی را بررسی کنید.
2. زمان کاهش سرعت خیلی کوتاه: زمان کاهش سرعت را افزایش دهید.
3. قدرت خروجی درایو خیلی کم است: درایو را با مدل بعدی با توان بالاتر جایگزین کنید.
او سی ان Over-current during constant speed operation 1. اتصال کوتاه در خروجی موتور: عایق احتمالی ضعیف در خط خروجی را بررسی کنید.
2. افزایش ناگهانی بار موتور: احتمال توقف موتور را بررسی کنید.
3. قدرت خروجی درایو خیلی کم است: درایو را با مدل بعدی با توان بالاتر جایگزین کنید.
ای اف External Fault
(ترمینال خروجی EF-GND را از off به on تغییر دهید.) 1. ورودی EF (N.O). در ترمینال خارجی به GND بسته است. خروجی U، V، W خاموش خواهد شد.
2. پس از رفع خطا دستور RESET را بدهید.
ای اف 1 Emergency stop
(توقف اضطراری) 1. هنگامی که پایانه های ورودی چند منظوره MI1 تا MI6 روی توقف اضطراری تنظیم می شوند (تنظیم 19 یا 20)، درایو موتور AC خروجی U، V، W و سواحل موتور را متوقف می کند.
2. پس از رفع خطا، RESET را فشار دهید.
سی اف 1

EEPROM (IC حافظه داخلی) نمی تواند برنامه ریزی شود. به تنظیمات کارخانه برگردید.
سی اف 2

سی اف 3.3

سی اف 3.4

سی اف 3.5

سی اف 3.6

سی اف 3.7

سی اف 3.8

سی او دی

EEPROM (IC حافظه داخلی) نمی تواند خوانده شود.
خطای فاز U
خطای فاز V
خطای فاز W
OV یا LV
Current sensor error
(خطای سنسور جریان)
OH error
Software protection failure
(خرابی حفاظت از نرم افزار)
پی سی دی Password is locked
(رمز عبور قفل شده است.) صفحه‌ کلید قفل خواهد شد. پس از خاموش شدن، دستگاه را روشن کنید تا رمز عبور صحیح را دوباره وارد کنید. به پارامتر 00-07 و 00-08 مراجعه کنید.
سی اف آ اجرای اتوماتیک accel/decel دچار خطا شده است. 1. بررسی کنید که آیا موتور برای کار با درایو مناسب است یا خیر.
2. بررسی کنید که آیا انرژی باز تولید شده خیلی زیاد است.
3. ممکن است بار به طور ناگهانی تغییر کرده باشد.
اف اف Ground fault
(خطای زمین) هنگامی که (یکی از) ترمینال (های) خروجی زمین باشد، جریان اتصال کوتاه بیش از 50 درصد جریان نامی درایو باشد، ممکن است ماژول برق درایو آسیب ببیند.
توجه: حفاظت از اتصال کوتاه برای محافظت درایو ارائه شده است، نه برای محافظت از کاربر.
1. بررسی کنید که آیا ماژول پاور IGBT آسیب دیده است یا خیر.
2. عایق احتمالی ضعیف در خط خروجی را بررسی کنید.
بی بی بلوک پایه خارجی
(رجوع کنید به Pr. 08-06) 1. هنگامی که ترمینال ورودی خارجی (B.B) فعال است، خروجی درایو خاموش خواهد شد.
2. ترمینال ورودی خارجی (B.B) را غیرفعال کنید تا درایو دوباره کار کند.
ای ان ال خطای بازخورد آنالوگ یا مدار باز ACI 1. تنظیمات پارامتر و سیم کشی بازخورد آنالوگ را بررسی کنید (Pr.10-00).
2. خطای احتمالی بین زمان پاسخ سیستم و زمان تشخیص سیگنال بازخورد را بررسی کنید (Pr.10-08).
پی ای آر آر خطای سیگنال بازخورد PG 1. تنظیمات پارامتر و نوع سیگنال بازخورد PG را بررسی کنید (Pr.10-10 و Pr.10-11).
2. بررسی کنید که آیا سیم کشی کارت PG درست است یا خیر.
آ یو ای خطای تنظیم خودکار 1. کابل کشی بین درایو و موتور را بررسی کنید.
2. Pr.07-05 را بررسی کنید.
سی ای اف EF زمانی که مقدار اولیه شمارش به دست آمد. 1. سیگنال تریگر شمارنده را بررسی کنید.
2. تنظیمات Pr.03-09، Pr.03-11 را بررسی کنید.
ال سی Under Current
(جریان پایین) 1. جریان بار را بررسی کنید.
2. تنظیمات Pr.06-12 تا Pr.06-15 را بررسی کنید.
پی اچ ال Phase Loss
(قطعی فاز ورودی) سیم کشی فاز ورودی را برای اتصالات شل بررسی کنید.
جمع بندی

کدهای خطاهای اینورتر دلتا نشان دهنده مشکلات و عیب های مختلفی است که برای نگهداری و مراقبت از اینورتر باید در نظر گرفته و بررسی شوند. که در این مقاله در مجموع بیش از 20 خطا به همراه روش رفع آنها ذکر شد. همچنین برای بهتر درک کردن و رفع خطاها نحوه عملکرد اینورتر دلتا ضروری است. اگر اینورتر شما با این روش ها و اقدامات اصلاحی رفع خطا نشد از یک تعمیرکار و متخصص کمک بگیرید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/1690/%D8%AE%D8%B7%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D9%84%D8%AA%D8%A7

بازدید : 118
شنبه 22 ارديبهشت 1403 زمان : 12:10

پمپ‌های مدل CAB نوید موتور که با نام پمپ‌های خودمکش کله گلابی در این برند شناخته می‌شود، در دو نوع دینام تکفاز و سه فاز طراحی، تولید و روانه بازار مصرف شده است. پمپ‌های کله گلابی خودمکش نوید معادل پمپ‌های سری CAB پنتاکس ایتالیایی است و از لحاظ کارایی، مشخصات فیزیکی و مشخصات هیدرولیکی بیشترین شباهت را با این برند ایتالیایی دارد. لازم به توضیح است برند نوید موتور Navid motor یکی از زیر مجموعه‌های برند مطرح پمپ‌سازی ایران یعنی پمپیران است.

پمپ نوید موتور

در ادامه انواع پمپ خودمکش کله گلابی نوید سری CAB شامل CAB150، CABT150، CAB200، CABT200 و CABT300 به ترتیب از 1.5 اسب بخار تا 3 اسب بخار، مشخصات الکتریکی و مشخصات هندسی این پمپ‌ها گزارش شده است. در نگاه اول می‌توان مشاهده کرد ویژگی مشترک همه پمپ‌های CAB نوید دهانه ورودی ( 1 و ½ اینچ) و خروجی یکسان (1 اینچ)، دور دینام 2900 دور و IP54 بودن آن است. لازم به ذکر است در برند نوید موتور، CAB برای دینام تک فاز و CABT برای دینام سه فاز به کار می‌رود.

Domestic Pump PUMP Type CAB 150 CABT 150 CAB 200 CABT 200 CABT 300
Weight (Kg) 27 26 28 27 28
pump Dimension DNl (Inch) 11/2 11/2 11/2 11/2 11/2
DN2 (Inch) 1 1 1 1 1
hl (mm) 113 113 113 113 113
h2 (mm) 129 129 129 129 129
l (mm) 421 421 421 421 421
l (mm) 183 183 183 183 183
a (mm) 75 75 75 75 75
nl (mm) 53 53 53 53 53
n2 (mm) 195 195 195 195 195
ml (mm) 177 177 177 177 177
m2 (mm) 221 221 221 221 221
P (rnm) 106 106 106 106 106
dl (mm) 10 10 10 10 10
Electrical
Data IP 54 54 54 54 54
Current (A)
1Phase 10.2 - 11.5 - -
Current (A)
3 Phase - 4.1 - 4.8 5.2
Voltage (V) 220 38.0 22.0 38.0 38.0
Power (HP) 1.5 1.5 2 2 3
Speed (rpm) 2900 2900 2900 2900 2900
ابعاد پمپ خودمکش کله گلابی نوید موتور

ویژگی‌ها و کاربردهای پمپ کله گلابی مدل CAB از برند نوید موتور
ویژگی‌ها:

عدم نیاز بازدید دوره ای مداوم
عدم نیاز به روغن کاری مداوم
نصب و راه اندازی آسان، عمر طولانی و کم مصرف بودن
تجهیز شده به ترموگارد که منجر به آسیب ندیدن سیم پیچ با افزایش دما می‌شود.
دارای استاندارد حفاظتی موتور نوع IP54
جنس سیم پیچ از مس و جنس بدنه از چدن ضد زنگ
جنس محور فولاد ضد زنگ
دارای سیل مکانیکی برای جلوگیری از نشتی آب
2 تا 80 درجه سانتیگراد برای بازده دمایی سیال
کاربردها:

مناسب برای استفاده در خانگی
مناسب برای مکش آب از چاه‌های کم عمق
مناسب برای سیرکولاسیون آب استخر
lنتقال و پمپاژ آب در مصارف نیمه صنعتی و صنعتی
انواع پمپ خودمکش کله گلابی نوید موتور و مشخصات آبدهی و هد
مدل اول: الکتروپمپ CAB150 نوید موتور و الکتروپمپ CABT150 نوید موتور دارای هد ماکزیمم حدود 61 متر است. این دو پمپ در ارتفاع 34 متر توانایی دبی 5 متر مکعب بر ساعت را دارند. خرید پمپ خودمکش کله گلابی CAB150 و CABT150 نوید موتور از طریق فروشگاه کالا صنعتی میسر است.
مدل دوم: الکتروپمپ تک فاز CAB200 نوید موتور و الکتروپمپ سه فاز CABT200 نوید موتور دارای ارتفاع بیشینه 62.5 متر است. این دو پمپ در هد 38 متر توانایی آبدهی 6 متر مکعب بر ساعت را دارند. در صورتی که پمپ CAB200 نوید موتور نیاز شما را برطرف می‌کنند، جهت خرید آنلاین می‌توانید با کارشناسان دپارتمان پمپ‌ فروشگاه کالا صنعتی تماس بگیرید.
مدل سوم: پمپ سه اسب کله گلابی نوید موتور CABT300 مجهز به موتور سه فاز 2900 دور، دارای هد بیشینه حدود 64.5 متر است. این پمپ پرکاربرد در هد 35 متر توانایی آبدهی 8 متر مکعب بر ساعت را دارند. کارشناسان دپارتمان پمپ فروشگاه کالا صنعتی می‌توانند شما را برای خرید پمپ CAB310 راهنمایی کنند.
در ادامه گراف هد (فوت و متر) بر حسب آبدهی (متر مکعب بر ساعت و گالن بر دقیقه) برای پمپ‌های سری CAB و CABT نوید موتور NAVID MOTOR نشان داده شده است.

نمودار پمپ خودمکش کله گلابی نوید موتور

سایت کالاصنعتی

بازدید : 10
شنبه 22 ارديبهشت 1403 زمان : 9:18

پایه الکتروموتور یکی از قطعات مهم موتورها هستند که در سایزهای مختلف ارائه می شوند. پایه الکتروموتور توانایی کنترل نیروی وارده از موتور را دارد. گشتاور شدیدی که از سمت محفظه موتور وارد می شود می تواند موجب آسیب شدید پوسته موتور شود. پایه موتور در برخی موارد ممکن است دچار آسیب و خرابی شوند. این آسیب ها شامل زنگ زدگی، تغییر شکل، استهلاک و خوردگی هستند. در این موارد باید پایه الکتروموتور تعویض شده و یک پایه متناسب با مدل الکتروموتور نصب شود. دو سمت الکتروموتور باید به شکل مناسبی به سمت موتور و زمین نصب شوند. سایت کالاصنعتی یکی از فروشگاه های اینترنتی پر بازدید در ایران است که انواع پایه الکتروموتور را ارائه می دهد. الکتروموتورها به وسیله پایه به محل مورد نظر نصب میشود. معمولا جنس پایه از جنس خود الکتروموتور است. برای آگاهی از قیمت پایه الکتروموتور با کارشناسان فروش در تماس باشید.

پایه الکتروموتور
اجزای موتور الکتریکی
موتور الکتریکی تجهیزی است که از طریق جریان الکتریسیته، انرژی مکانیکی ارائه می دهد. موتور الکتریکی یا الکتروموتور دارای قطعات جانبی مختلفی است که هر یک وظیفه خاصی دارد. به صورت کلی این تجهیزات صنعتی دارای دو بخش متحرک و ثابت هستند. به بخش متحرک الکتروموتور رتور و به بخش ثابت استاتور گفته می شود. با توجه به نیاز کاربر نوع جریان ورودی به الکتروموتور می تواند متفاوت باشد. الکتروموتور ها به دو دسته الکتروموتور تک فاز و الکتروموتور سه فاز تقسیم می شوند که نشان دهنده جریان برق تامین کننده آن ها است. البته در دسترس بودن برق نیز از دیگر عواملی است که می تواند نوع جریان موتور الکتریکی را تعیین کند. پایه دینام، شفت، آهن ربا، منابع برق (AC, DC)، آرمیچر، زغال هادی و سوییچ تغییر دهنده جهت برق از جمله تجهیزات الکتروموتور است. از جمله عوامل مهمی که در انتخاب این تجهیزات و به خصوص پایه الکتروموتور تاثیر گذار است عبارت اند از:

مقدار توان
جریان ورودی
سرعت چرخش
میزان گشتاور خروجی
پایه الکتروموتور متناسب با شرایط و نیاز کاربر می تواند از جنس های مختلفی از جمله فولاد و آلومینیوم باشد. یکی از مهمترین پارامترهایی که می تواند تاثیر مستقیمی بر روی جنس پایه الکتروموتور بگذارد، سرعت چرخش شفت است. موتورهای صنعتی معمولا دارای بازه سرعت چرخشی بسیار بالایی هستند که نیاز به پایه الکتروموتور قدرتمند دارند تا در برابر ضربات ناگهانی مقاومت کند. برای موتورهایی که سرعت چرخشی بالایی دارند و در کنار این موضوع امکان تغییر جهت چرخش موتور در آن ها وجود دارد، از پایه هایی استفاده می شود که سطح مقطع گسترده ای دارد.

این نوع پایه الکتروموتور می تواند تعادل مناسبی را در موتور ایجاد کند و موجب تغییر ناگهانی محفظه نمی شوند. از دیگر مواردی که تاثیر مستقیمی بر روی پایه الکتروموتور دارد، توان موتور است. توان موتور رابطه مستقیمی با سرعت و گشتاور موتور دارد. هر چه توان موتور بیشتر باشد باید از پایه الکتروموتور قدرتمند تر استفاده شود. سایز و جایگاه پایه الکتروموتور باید به شکل مناسبی انتخاب شود تا تمامی نیرویی که از سمت موتور به سمت زمین وارد می شود، توسط پایه های الکتروموتور دمپ شود. پایه الکتروموتور معمولا در دو سمت راست و چپ الکتروموتورها نصب می شود. این دو پایه موجب تعادل بهتر، کاهش ضربه به محفظه و افزایش میزان انتقال نیرو به زمین می شوند. در برخی موارد می توان پایه ها را به سطح زمین متصل کرد. از پیچ و پرچ برای اتصال پایه الکتروموتور به پوسته استفاده می شود.

پایه موتور الکتریکی

پایه الکتروموتور به صورت مداوم تحت تنش ها و نیروهای مختلف است. این تنش ها و فشار های وارده از سمت موتور می تواند باعث خمش و شکستگی پایه موتور شود. برای جلوگیری از بروز این مشکلات می توان از دو نوع پایه الکتروموتور استفاده کرد. پایه الکتروموتور می تواند ساده یا فلنج دار باشد. متناسب با تطابق نیاز هر مدل موتور می توان از یکی از انواع پایه الکتروموتور استفاده کرد. خرابی پایه الکتروموتور می تواند گاهی باعث بروز مشکلات زیادی شود که برای جایگزینی آن می توان از مدل های مشابه موتورهای دسته دوم استفاده کرد. در حالت دوم می توان نقشه دقیق موتور را ارائه داده و از روش ریخته گری و قالب گیری برای ساخت پایه الکتروموتور استفاده کرد. روش دوم معمولا هزینه و زمان بیشتری می گیرد اما به مراتب دقیق تر و قابل اعتماد تر است. بهتر است نسبت به جایگزینی پایه الکتروموتور از طریق نمایندگی معتبر برند موتور الکتریکی اقدام کنید. قبل از نصب موتور الکتریکی در یک موقعیت مکانی، بهتر است نسبت به شرایط موقعیتی مناسب برای الکتروموتور با یک متخصص مشورت کنید.

پایه الکتروموتور
نکات مهم در انتخاب پایه الکتروموتور
در انتخاب پایه الکتروموتور بهتر است چند مشخصه را در نظر داشته باشید. اولین و مهمترین مشخصه موقعیت مکانی نصب موتور الکتریکی است که باید توسط یک متخصص تعیین شود. عوامل متعدد زیادی وجود دارد که تاثیر مستقیمی بر عملکرد موتور دارند مانند خنک کاری مناسب، استحکام زمین و ایمنی که باید در نظر گرفته شوند. برای خنک کاری بهتر است فضای اطراف موتور الکتریکی کاملا باز باشد. استحکام زمین بستگی به نوع پایه موتور الکتریکی و نوع اتصالات مورد استفاده در آن ها است. همچنین برای ایمنی بهتر است موتور در موقعیت هایی که احتمال بروز آتش سوزی وجود دارد نصب نشود. استاندارد های ایمنی برای الکتروموتورها به شکل جداگانه ای ارائه شده است. پایه الکتروموتور می تواند تحت خرابی های مختلفی از جمله خستگی و شکست قرار بگیرد. برای تعیین میزان مقاومت پایه در برابر این آسیب ها، پایه ها باید در آزمایشگاه های تخصصی مورد بررسی قرار بگیرند.

آزمایشگاه ها می توانند میزان تحمل یک سازه را در برابر بارهای مختلف تعیین کنند. این مقادیر می توانند کمک زیادی به سازنده کند تا پایه مناسب را برای الکتروموتور متناظر انتخاب کنند. پایه الکتروموتور در برخی موارد ممکن است دارای تعلیق و فنر نیز باشد. این تعلیق می تواند به شکل بسیار بهتر بار وارد شده از طرف موتور را دمپ کند. استفاده از تعلیق معمولا در موتورهای بزرگ صنعتی استفاده می شود. در موتورهای معمولی معمولا استفاده از پایه های ساده کافی است. پایه الکتروموتورها در برندهای مختلف معمولا دارای عمر طولانی می باشد و در صورت خرابی باید در ابتدا به نمایندگی برند سازنده موتور مراجعه کنید. معمولا شرکت های سازنده می توانند مشاوره های دقیق تری نسبت به جایگزینی پایه موتور ارائه دهند. سایت کالاصنعتی در زمینه انتخاب یا تعویض پایه الکتروموتور مشاوره تخصصی ارائه می دهد که می تواند کمک شایانی به انتخاب پایه مناسب کند.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/101/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1

بازدید : 13
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 10:34

سنگ مصنوعی چیست؟
از جمله دستاورد های انسان مدرن که به عنوان راه حلی جهت جلوگیری از استخراج بی رویه سنگ از معادن و تخریب محیط زیست است ، سنگ مصنوعی می باشد. سنگ مصنوعی دارای قیمت مناسب تری نسبت به سنگ طبیعی می باشد و همچنین مقاومت بالایی نیز دارد. سنگ مصنوعی نوعی از مصالح پیش ساخته ساختمانی می باشد که ترکیبی از سیمان ، رس و ... می باشد و تحت شرایط خاص ساخته می شود. ویبره سنگ مصنوعی ابزار مهم و اصلی برای ساخت آن به شمار می رود. سنگ مصنوعی دارای وزن کمتری نسبت به سنگ طبیعی بوده و رنگ پذیر می باشد و با ریختن مواد آن در قالب های مختلف طرح های متنوعی را می توان به دست آورد.

سنگ مصنوعی

تولید سنگ مصنوعی
تولید سنگ مصنوعی می تواند تحت شرایط خاص به یکی از سه روش ویبره ای ، پرسی یا ترکیبی از این دو روش باشد. یکی از این روش های تولید آن، روش ویبره ای است که توسط میز ویبره سنگ مصنوعی انجام می گردد. در ادامه مراحل تولید با استفاده از ویبره زنی بررسی خواهد شد.

مراحل تولید سنگ مصنوعی با موتور ویبره
ابتدا می بایست ماسه خشک را به نسبت سه به یک درون میکسر ریخته و به مدت 2 دقیقه مخلوط می نماییم . سپس آب را کم کم به مخلوط اضافه کرده تا ملات گلوله گلوله شود و نم ملات بر دست بماند . حال رزین را به امقدار یک درصد وزن سیمان به ملات اضافه نموده و ملات شل خواهد شد.
ملات را وزن نموده و درون تمام قالب ها به صورت مساوی میریزیم تا ضخامت همه سنگ های تولید شده یکسان شود.
قالب هایی که توسط ملات پر شده اند را بر روی میز ویبره قرار می دهیم و به مدت 30 تا 40 ثانیه ویبره می زنیم.
حال می بایست قالب های ویبره شده را به گرم خانه برده و به مدت 24 ساعت داخل قفسه گذاشته و بر روی ان ها نایلون میکشیم . دمای گرم خانه می بایست 25 تا 30 درجه سانتیگراد باشد. در انتخاب ویبره سنگ مصنوعی باید دقت شود که یکی از بهترین برند های موجود در بازار انتخاب شود چراکه یک روز تعطیلی در کارخانه، میتواند زیان های زیادی به همراه داشته باشد.
پس از گذشت 24 ساعت قالب ها را از گرم خانه بیرون اورده و ملات ها را از قالب جدا نمایید و نتیجه خارج شده از قالب ، سنگ مصنوعی می باشد.
دقت نمایید اگر زمان ویبره زنی بیشتر از 40 ثانیه باشد ، آب و سیمان از ملات جدا می شود و روی موزاییک استحکام خود را ازدست می دهد. همچنین زمان زیاد ویبره زنی سبب آب انداختن پشت ملات شده و موزاییک پس از مدتی در جای خود لق می گردد.

میز موتور ویبره سنگ مصنوعی

موتور ویبره سنگ مصنوعی
در تولید سنگ مصنوعی می بایست از میز ویبره استفاده نمود که یکی از اجزای اصلی میز ویبره ، موتور ویبره می باشد. موتور ویبره الکتروموتوری است که با اتصال به برق شروع به لرزش و ارتعاش می کند. جهت انتخاب ویبره بدنه برای میز ویبره می بایست ابعاد میز و مجموع وزن صفحه و مواد روی میز ویبره سنگ مصنوعی را در نظر گرفت و براساس ان ویبره بدنه مناسب را انتخاب نمود. دقت نمایید ویبره بدنه مورد استفاده در میز ویبره می بایست دارای دور 3000 دور بر دقیقه باشد. برای مثال اگر ابعاد میز 1*1 باشد و مجموع وزن صفحه و مواد روی آن 200 کیلوگرم باشد ، ویبره بدنه لازم برای این میز دارای مقدار ضربه 200 kgf و دور 3000 دور بر دقیقه موتور ویبره کمپ می باشد.


مزایا و ویژگی های سنگ مصنوعی
وزن کم
طرح های متنوع و جذاب
عمر زیاد
ضخامت کم
نصب آسان
مقاومت در برابر سرما و یخبندان
مقاومت در برابر گرمای زیاد
ضد خش بودن
کاربرد سنگ مصنوعی
نمای بیرونی و داخلی ساختمان
مجسمه ها و آب نما
پله و راه پله
نرده و جدول های دور درختی
زیباسازی فضای شهر

لینک کالاصنعتی

بازدید : 15
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 20:30

اینورتر چیست؟
بطور کلی اینورتر یک تجهیز الکتریکی است که ولتاژ مستقیم (DC) را به ولتاژ متناوب (AC) تبدیل می کند. برق DC اکثرا در ابزارهای کوچک استفاده می شود ولی برق AC در بیشتر تجهیزات خانگی و صنعتی کاربرد دارد. به همین خاطر است که به روشی برای تبدیل برق DC به AC نیاز داریم.

اینورتر یک مبدل است نه یک ژنراتور. این بدان معناست که برق تولید نمی کند و فقط نیروی الکتریکی را به اشکال مختلف تبدیل کند. برای اطلاع از لیست قیمت اینورتر با کارشناسان فروش در تماس باشید.

بیشتر بخوانید: درایو اینورتر صنعتی چیست
ساختار کلی انواع اینورترها
برای درک چگونگی کار اینورترها، ابتدا لازم است با ساختار کلی و وظیفه هر بخش از آن ها آشنا شویم. به طور کلی اینورتر ها از چهار بخش تشکیل شده اند:

یکسو ساز (Rectifier)
خازن ها (DC-Link)
اینورتر (Inverter)
واحد کنترل (CPU)
1) یکسو ساز (Rectifier)
اولین قسمت مدار اینورتر که در قسمت ورودی آن مورد استفاده قرار می گیرد، جریان متناوب (AC) را به جریان مستقیم (DC) تبدیل می کند. این فرآیند یکسوسازی نامیده می شود. از آنجا که جریان متناوب یک موج سینوسی است، جهت و اندازه موج به طور پیوسته در طول زمان تغییر می کند. بنابراین از یک دیود که یک وسیله نیمه هادی است استفاده می شود تا برق را در جهت رو به جلو برای تبدیل آن به جریان مستقیم عبور دهد.

یکسو ساز

2) خازن ها (DC-Link)
یکسوسازی تمام موج یک موج سینوسی را گرفته و نیم سیکل مثبت را از خود عبود می دهد و نیم سیکل منفی آن را هم به نیم سیکل مثبت تبدیل می کند، ولی همانطور که در شکل بالا مشخص است به خودی خود نمی تواند یک شکل موج صاف ایجاد کند و آثاری از جریان متناوب و نوسانات ولتاژ موج دار باقی می ماند. بنابراین، برای صاف کردن شکل موج، خازن ها هستند که پیوسته شارژ و دشارژ شده تا ریپل شکل موج را صاف و نزدیک به جریان مستقیم تغییر دهند.

خازن ها (DC-Link)

محصولات پیشنهادی: خرید اینورتر اینوت
3) اینورتر (Inverter)
بخش خروجی اینورتر ها که وظیفه برگرداندن ولتاژ DC به AC قابل تنظیم دارد، اینورتر یا معکوس کننده است. می توان گفت نام اینورتر هم از همین بخش گرفته شده است. این بخش توسط کلید های الکترونیکی سرعت بالا ساخته شده اند.

ترانزیستور های IGBT (Transistor Bipolar Bipolar Insulated Gate) یکی از این کلید های الکتریکی هستند که با روشن و خاموش شدن در فواصل زمانی مختلف، امواج پالسی با عرض های متفاوت ایجاد می کند. سپس این امواج پالسی را به کمک مدولاسیون عرض پالس (PWM) به موج شبه سینوسی تبدیل می کنند. با افزایش یا کاهش سرعت کلید زنی IGBT ها می توان یک ولتاژ AC با ولتاژ و فرکانس قابل تغییر تولید کرد.

مدار ولتاژی اینورتر

4) واحد کنترل (CPU)
واحد کنترل همانطور که از اسمش مشخص است، وظیفه کنترل اینورتر و پردازش پارامتر های الکتریکی اینورتر را بر عهده دارد. به عنوان مثال سرعت کلید زنی IGBT ها از طریق واحد کنترل تغییر پیدا می کند.

مثالی برای درک بهتر نحوه کار اینورتر
برای درک نحوه کار اینورتر، یک لامپ را در نظر بگیرید که توسط یک باتری روشن می باشد. جریانی که به لامپ می رسد DC می باشد. لامپ دارای دو پایانه است که آن ها را "A" و "B" می نامیم. قطب مثبت و منفی باتری به ترتیب با ترمینال A و B متصل می شود. حالا پایانه های باتری را عوض کنید. لامپ نیز در این شرایط هم روشن می شود. با این حال، تفاوت در هر مورد چیست؟

در اینجا یک چیز متفاوت است و آن جهت جریان است. حال تصور کنید که می توانید باتری را با سرعت 50 یا 60 دور در دقیقه بچرخانید. چه اتفاقی خواهد افتاد؟ جهت جریان 50 یا 60 بار تغییر می کند. این قضیه شبیه به برق AC با فرکانس 50 یا 60 هرتز است.

نمودار سینوسی ولتاژ

این مثال فقط برای درک اصول کار یک اینورتر است. اما در عمل اینورتر هرگز اینطور کار نمی کند و قطعات چرخشی ندارد، بلکه از کلیدهای الکترونیک قدرت مانند IGBT استفاده می کند. تعداد کلید ها به نوع اینورتر بستگی دارد. در ادامه مدار یک اینورتر تک فاز تمام پل را برای درک نحوه عملکرد آن در نظر بگیریم.

مدار اینورتر تکفاز

چهار سوئیچ وجود دارد. یک منبع DC که به سوئیچ ها و بار متصل است. هنگامی که کلید S1 و S2 روشن، S3 و S4 خاموش هستند، جهت جریان عبوری از بار در این شرایط مثبت است. این یک نیم سیکل مثبت از خروجی AC می دهد. اکنون سوئیچ S3 و S4 روشن، S1 و S2 خاموش است. جریان در جهت مخالف، نیم سیکل منفی خروجی AC را می دهد. زمان روشن و خاموش سوئیچ ها، فرکانس خروجی را تعیین می کند. خروجی اینورتر یک موج مربعی است و فیلترهایی، برای تولید موج سینوسی استفاده می شوند.

محصولات پیشنهادی: قیمت اینورتر پنتاکس
دسته بندی اینورتر بر اساس نوع شکل موج
دسته بندی اینورتر بر اساس شکل موج

انواع شکل موج اینورتر در سه نوع اینورتر وجود دارد.

اینورتر موج مربعی
اینورتر موج سینوسی اصلاح شده
اینورتر موج سینوسی
اینورتر موج مربعی
این نوع، کم کاربرد ترین اما ساده ترین و ارزان ترین نوع اینورتر است. شکل موج خروجی این اینورتر مربعی است. لوازم خانگی و بیشتر از همه تجهیزاتی که روی AC کار می کنند، برای موج سینوسی طراحی شده اند. این اینورتر سیگنال DC را به سیگنال AC تغییر فاز یافته تبدیل می کند. ولی خروجی یک سیگنال AC ایده آل نیست. اگر تجهیزات را با یک اینورتر موج مربعی وصل کنید، تلفات زیادی ایجاد می کند که ممکن است باعث آسیب زدن به آن ها شود. کاربرد این نوع از اینورترها تولید اینورترهای موج سینوسی با استفاده از فیلترها (مانند فیلترهای پایین گذر فعال) می باشد.

اینورتر موج مربعی

اینورتر موج سینوسی اصلاح شده
نام دیگر این اینورتر شبه موج است. سیگنال خروجی این اینورتر نزدیک تر به سیگنال سینوسی است. اما نمی تواند موج سینوسی صاف را ایجاد کند. یک اینورتر موج سینوسی اصلاح شده، قبل از تغییر فاز، مکث هایی ایجاد می کند. مانند موج مربعی مستقیماً فاز را از مثبت به منفی تغییر نمی دهد. ساختار این اینورتر از اینورتر موج مربعی پیچیدگی بیشتری دارد، اما از اینورتر موج سینوسی ساده تر است.

اینورتر موج سینوسی اصلاح شده

اینورتر موج سینوسی
این نوع کارآمدترین و پیچیده ترین نوع اینورتر می باشد. این موج سینوسی خالص را تولید می کند که شکل موج مشابهی از توان شبکه است. تمامی تجهیزات AC برای کار بر روی سیگنال موج سینوسی طراحی شده اند. یک موج سینوسی را می توان از اینورتر موج مربعی با تغییر شکل موج خروجی تولید کرد. این اینورتر کمترین تلفات را داشته است. اما هزینه این اینورتر بسیار بالاست. این نوع اینورترها به طور گسترده در مصارف مسکونی و تجاری استفاده می شود.

اینورتر موج سینوسی

محصولات پیشنهادی: خرید اینورتر تک فاز
دسته بندی اینورتر بر اساس نوع بار
دو نوع برق AC وجود دارد. تک فاز و سه فاز. بنابراین، دو نوع بار وجود دارد. و بر اساس آن دو نوع اینورتر وجود دارد:

تک فاز
سه فاز
1- تک فاز
اگر بار تک فاز باشد، از اینورتری برای راه اندازی بار استفاده می شود که تک فاز است. دو نوع وجود دارد؛

اینورتر نیم پل
اینورتر تمام پل
اینورتر نیم پل تک فاز
دو تریستور (S1 و S2) با دو دیود فیدبک (D1 و D2) که در نمودار مدار زیر نشان داده شده است متصل شده اند. ولتاژ تغذیه به دو قسمت مساوی تقسیم می شود. برای درک اصل کار بار مقاومتی استفاده می شود.

اینورتر نیم پل تکفاز

حالت 1 : تریستور S1 در این حالت روشن و S2 خاموش است. مسیر جریان V/2-S1-B-RL-A-V/2 است.جریان عبوری از بار در جهت B به A است. و ولتاژ دو سوی بار مثبت V/2 است. در این حالت، چرخه مثبت خروجی ایجاد می شود.

اینورتر موج سینوسی اصلاح شده در حالت s1

حالت 2 : تریستور S2 در این حالت روشن و S1 خاموش است. مسیر جریان V/2-A-RL-B-S2-V/2 است. جریانی که از جهت بار A به B عبور می کند. ولتاژ دو سر بار منفی V/2 است. در این حالت، چرخه منفی خروجی ایجاد می شود.

اینورتر موج سینوسی اصلاح شده در حالت s2

اینورتر تک فاز تمام پل
در یک اینورتر تمام پل، از چهار تریستور و چهار دیود فیدبک استفاده می شود. یک منبع DC به مدار اعمال می شود. در یک اینورتر نیم پل، یک سوئیچ در یک زمان هدایت می شود ولی در یک اینورتر تمام پل، دو سوئیچ در یک زمان هدایت می کنند.

اینورتر تک فاز تمام پل

حالت 1 : تریستور S1 و S2 در این حالت روشن و تریستور S3 و S4 خاموش هستند. مسیر جریان فعلی V-S1-A-RL-B-S2-V است. جریان عبوری از بار از A به B است و نیم سیکل مثبت ایجاد می کند.

اینورتر تک فاز تمام پل s1 s2

حالت 2 : تریستور S3 و S4 روشن و تریستور S1 و S2 خاموش هستند. مسیر جریان فعلی V-S3-B-RL-A-S4-V است. جریان عبوری از بار از B به A است و یک نیم سیکل منفی خروجی ایجاد می کند.

اینورتر تک فاز تمام پل s3 s4

محصولات پیشنهادی: قیمت اینورتر سه فاز
2- اینورتر سه فاز
به طور کلی منبع AC سه فاز در صنایع استفاده می شود و بار آن سه فاز است. در این حالت برای اجرای این بار از یک اینورتر سه فاز استفاده می شود.

مدار اینورتر سه فاز

در یک اینورتر سه فاز از شش دیود و شش تریستور استفاده شده است. با توجه به زمان هدایت تریستور، این اینورتر به دو نوع تقسیم می شود:

حالت کارکرد 120 درجه
حالت کارکرد 180 درجه
حالت کارکرد 120 درجه
در یک زمان، دو تریستور در حال هدایت هستند. زمان هدایت برای همه تریستورها 120 درجه است. این بدان معناست که یک سوئیچ برای 120 درجه روشن و برای 240 درجه بعدی خاموش می ماند. شکل ولتاژ فاز یک موج شبه مربعی و شکل ولتاژ خط به صورت موج سه مرحله ای است.

حالت کارکرد 120 درجه اینورتر سه فاز

حالت کارکرد 180 درجه
سه تریستور در یک زمان در حال هدایت هستند. زمان هدایت برای همه تریستورها 180 درجه است. شکل ولتاژ خط و ولتاژ فاز برخلاف حالت کارکرد 120 درجه است. در اینجا، برای ولتاژ فاز، شکل موج یک موج سه مرحله ای و برای ولتاژ خط، شکل موج یک موج شبه مربع است. در حالت کارکرد 180 درجه، دو تریستور پل مشترک به طور همزمان روشن و خاموش می شوند. به عنوان مثال، در نیم سیکل (180 درجه) S1 روشن و نیم چرخه بعدی S4 روشن است. بنابراین، در همان زمان، S1 در حال خاموش شدن و S4 در حال روشن شدن است. به دلیل این هدایت همزمان، این امکان وجود دارد که منبع ممکن است مدار را مرتب کند. این مشکل در حالت عملکرد 120 درجه رخ نخواهد داد.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/1840/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1

بازدید : 18
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 18:10

پمپ کف کش باغی XKS لئو طراحی و تولید شده توسط کمپانی لئو می باشد که در زمینه تولید پمپ بیش از 20 سال تجربه تولید دارد. اصولا پمپ های کفکش باغی بسته به نوع کاربردشان از نوع استیل یا پلاستیکی ساخته می شوند که سری پمپ های کف کش XKS از نوع بدنه پلاستیکی است. برای دریافت مشخصات فنی و خرید پمپ با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید.

اطلاعات کد گذاری پمپ XKS
کد XKS -750 P W
منظور از حرف XKS پمپ کف کش باغی، عدد 750 منظور توان پمپ برحسب وات می باشد، حرف P بدنه پمپ از پلاستیک است، وجود حرف W به معنی این است که لجنکش قادر به پمپاژ سیالات کثیف حاوی مقدار کمی ذرات جامد را دارد پمپ های کف کش باغی از دو نوع پروانه نیمه باز و باز تشکیل می شوند. اصولا پمپ های کف کش و پمپ لجنکش از مدل پمپ های مستغرق در آب که سانتریفوژ و عملکرد آنها براسا س نیروی گریز از مرکز است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین قیمت پمپ لئو با کارشناسان بخش فروش پمپ در تماس باشید.

خصوصیات فیزیکی
جنس بدنه پمپ کف کش باغی XKS لئو پلاستیکی مهندسی (نوریل) است، همچنین پایه پمپ نیز از همین جنس می باشد، پروانه این سری کف کش ها از جنس (PA6) پلی آمید نایلون می باشد. قطر دهانه ورودی و خروجی پمپ کفکش باغی XKS لئو یکسان و برابر 32 میلی متر است، وزن پمپ کف کش باغی XKS لئو از 4.8 کیلو گرم تا 7 کیلو گرم متغییر می باشد، ابعاد جعبه پمپ کف کش باغی XKS لئو دارای طول 210 میلی متر ، عرض 160 میلی متر و ارتفاع 370 میلی متر است.

خصوصیات عملکردی
پمپ کف کش باغی XKS لئو LEO در مدل تک فاز و قابلیت اجرا شدن با برق تک فاز دارد ، توان موتور کف کش باغی XKS از 250 تا 1000 وات متغییر است به عبارتی 0.3 تا 1.3 اسب بخار می باشد. پمپ کفکش باغی XKS لئو در حداقل دبی دارای ماکزیمم هد تا ارتفاع 11.5 متر است و ماکزیمم دبی 235 لیتر بردقیقه و تا ارتفاع 3 متر پاسخگو است. حداکثر دمای سیال ورودی به کف کش 35 درجه سانتی گراد می باشد و حداکثر عمق غوطه وری پمپ کفکش باغی XKS لئو 7 متر است قطر ذرات سیال حداکثر 5 میلی متر میباشد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد پمپ کفکش باغی XKS لئو این است که دارای دو تا خروجی می باشد که می توانید استفاده گسترده ای از این موضوع ببرید، دارای یک فلوتر است که در زمان هایی مورد نیاز پمپ را به صورت اتوماتیک خاموش و روشن می کند.

کاربردها
یکی از کاربردهای مورد استفاده از پمپ کف کش باغی XKS لئو استفاده در انتقال آب تمیز یا آبی که مقدار کمی املاح یا کثیفی دارد همچنین می توانید برای انتقال سیالاتی که از نظر خواص فیزیکی و شیمیایی مشابه به آب هستند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد پمپ کف کش باغی XKS لئو مناسب برای فرو رفتن در آب برای کشیدن آب از چاه ها و استخر ها و هم چنین زهکشی آب های زیر زمینی می باشد.

سایت کالاصنعتی

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 269
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 148
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 266
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 416
  • بازدید ماه : 2860
  • بازدید سال : 4395
  • بازدید کلی : 4837
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه